Audio en Online content

  • Podcast – Young Heroes

Vraag: Aventus wilde de externe communicatie richting haar studenten persoonlijker en eigentijdser maken. Ze wilde aansluiting zoeken bij de trend van 2020, waarin podcasts een prominente rol spelen. “Kun jij een podcast maken, waarin het verhaal van onze studenten centraal staat?”, dit was de vraag die Tim Heyltjes van Aventus in 2019 aan het Heldenbureau stelde. 

Resultaat:
Het resultaat is de podcast ‘Young Heroes’. In elke aflevering staat het verhaal van een (oud)student centraal. De onderwerpen sluiten aan bij actuele, maatschappelijke vraagstukken, denk aan seksuele geaardheid, pesten en racisme. De student vertelt over een gebeurtenis die haar of zijn leven op zijn kop heeft gezet en hoe hij of zij hier mee om is gegaan.

Luister hier naar de afleveringen van Young Heroes op Spotify! Via deze link kan het ook. Met dank aan Ramiro Martina voor de montage en Flirt Creativity voor de graphics.

  • Podcast  – Wat ik je wil vertellen

Vraag: Hoe kunnen wij de verhalen, die mijn studenten hebben geschreven, – op een anno 2020-manier – delen met anderen? Dit was de vraag die Saskia Klinkenberg, docent aan de Hogeschool Rotterdam, voorlegde aan het Heldenbureau.

Resultaat:
De podcast ‘Wat Ik Je Wil Vertellen’ bevat alle verhalen van de studenten aan de minor ‘Kansrijke zorg’ van de Hogeschool Rotterdam. Zij hebben stage gelopen bij kwetsbare moeders en het verhaal van de moeders opgehaald. Ook hebben ze hun eigen verhaal vastgelegd. Een selectie uit deze verhalen delen zij met iedereen in deze podcast.

Luister hier alle afleveringen.

  • Online content – @Aventus

Vraag: Aventus wilde een online show ontwikkelen, waarin de verhalen van jongeren centraal staan. Zij benaderden het Heldenbureau met de vraag om te helpen met de verhaallijn, redactie en het format van deze maandelijkse show.

Resultaat:@Aventus, waarin studio-interviews, reportages en live muziek elkaar afwisselen. Gepresenteerd door Iris Gotje en Fabienne Heijenk. De reportages worden gemaakt door studenten en docenten van Aventus. Het verhaal van jongeren staat altijd centraal.

Kijk hier een aflevering van @Aventus.

  • Online content – Klussen met Koen&Koen

Vraag: ‘We willen de opleiding Meubel en Interieurbouw, met een online campagne, onder de aandacht brengen van jongeren? “Kan het Heldenbureau meedenken, de redactie voeren en verhalende elementen inbrengen?”, dit was de vraag van Aventus.

Resultaat:
‘Klussen met Koen & Koen’ is het resultaat als antwoord op deze vraag. In deze reeks van 6 filmpjes laten klushelden Koen en Koen zien wat je allemaal met hout kunt maken. De reeks is een mooie combinatie van humor, snelheid en storytelling. Met dank aan Flirt Creativity voor het filmen en de montage.

Meer dan 60.000 views op de online kanalen is het resultaat. Koen en Koen worden zelfs op straat aangesproken.

Klik hier om een aflevering van Klussen met Koen en Koen te bekijken.